Saturday 20 December 2008

Market Close.

Smlm aku x trading coz market tutup pada hari sabtu dan ahad. So smlm buat kajian skit tentang forex nie. Walaupun prestasi aku dah di tahap boleh tahan lah, tp aku rasa ilmu aku nie tidSak cukup lagi. So, aku carilah website or blog mana otai forex yang aku boleh berguru lagi. Dlm kepala skrg dah ada satu tempat aku nak g belajar ilmu forex ni,tp aku nak cari lagi nak buat perbandingan antara kursus-kursus tersebut. 

Kepada yg diluar sana yg nak main forex aku nasihatkan mula cari ilmu dulu,biar cukup baru start main..Mula-mula main akaun demo dulu,tengok antara 3-6 bulan,dah ok baru start main akaun live, ada modal skit cuba2 g cari kursus yang bagus, murah dan senang. Di sini aku syorkan korang g kursus yg cik Ran anjurkan.

Kerana apa ak galakkan korang g kursus dulu coz aku nak crite satu pengalaman. Ini kisah kawan aku, Kawan aku ini Si K, dah lama jugak kenal forex ada lah dlm 5 bulan. So dia nak main live but aku suruh dia pergi kursus dulu, dia ckp duit kursus dia tue boleh buat modal main forex. aku pun nasihat lah, kalau ilmu x cukup jangan main live,bahaya, ilmu biar banyak xpe habis kan duit cari ilmu kerana ilmu jugak kita dapat hasil nanti. Tp kawan aku nie si K x makan nasihat jugak, So dia pun masuk main live modal usd100. Hari pertama ok lagi,dpt hampir usd70.

Masuk hari kedua, pagi tue ok dapat usd30. Sebelah petang dah jadi sebaliknya. nak tahu berapa si K rugi?? usd205...banyak tue bagi siapa-siapa yang baru start main forex. Termenung si K.

After tue baru dia sedar. Maybe dia dah plan nak g kursus forex. Aku pun dah syorkan beberapa tempat.So kata sini mmg Ilmu penting dlm urusniaga forex. forex cukup risiko..Tanpa ilmu forex boleh merugikan kita.

Renung-renunglah dan carilah ilmu dahulu sebelum masuk dlm forex. Kesabaran dan sikap tidak tamak boleh menguntungkan kita.

Oklah.Selamat Hari MInggu 

No comments:

Post a Comment