Monday 22 December 2008

Minggu Ke 2

Salam. Apa Khabar pada semua perdagang-perdagang forex di luar sana. Ini minggu ke 2 aku main live forex... so Smlm aku x kesempatan sangat nak trading coz ada hal-hal yang tidak dapat di elakkan. Malam tadi aku ada tengok currency eurusd, tp slow nak downtrend... aku tunggu dulu sampai pukul 130am.. Tengok market x selamat aku tutup laptop.. Malas nak main ngan emosi sgt. Kan nanti macam-macam boleh berlaku. 

Kat sini aku nak cerita skit..

Sebenarnya, skrg aku berada di HQ Perodua Rawang, Selangor. Hantar member aku g kursus induksi. Member aku ini senior aku time mrsm dulu. Nak jadi cerita kat HQ Perodua, ada senior aku sorang lagi kerja kat sana. Member aku tadi plan lah jumpa kawan dia yg  kat HQ nie. Senior aku nie yang kerja kat HQ nie rupany baru balik dari jepun 8 bulan lepas. Habis belajar dapat masuk kerja kat HQ Perodua Rawang. kita org pun jumpa lah kat warung mamat kat area bukit beruntung nie. Borak-borak, senior aku nie tanye aku kerja apa?? aku dah x tahu nak cakap. X kan nak cakap main forex. dia tahu x forex?? kan pening pulak aku nak kabor. Aku cakap lah aku nie consultan Public Mutual (unit trust). Memang lah aku part time Public Mutual. Pastu dia crite lah dia pun cari bisnes. Aku pun terkeluar kata pasal forex.

Ko main forex??senior aku tanye..aku ckp adalah skit-skit. Lama mana??senior aku tanye.. adalah dlm setahun duk main demo,skrg baru main live. Akhir dia pun crita sejarah forex dia kat aku. Senior aku start main forex time belajar kat jepun lagi..3 tahun pengalaman. pernah rugi sampai usd 7k. 

Tp still masih lagi main forex. Tidak leh dapat profit banyak. emosi dia kurang stabil skit. Aku tanye dia pernah g kursus x? x pernah.. Dia banyak belajar dari sifu-sifu forex online. aku syor dia g kursus real. aku pun cadang lah satu 2 tempat hok aku rasa bagus.

Nie skrg aku lepak rumah dia ar,dia x der g kerja. So dari apa yg aku crite kan disini, kita renung2lah. mencari ilmu tanpa guru, ilmu itu tidak di tahap maksimum. 

Kesabaran+ketekunan memcari ilmu nanti pasti mperolehi kejayaan.Kesabaran satu ujian untuk kita mengawalnya dengan bijak atau sebaliknya. Oklah Selamat Maju Jaya.

No comments:

Post a Comment